neurochirurgische pijnbehandelingen

De neurochirurgen van het Jessa ziekenhuis, campus Virga Jesse, voeren de pijnbehandelingen uit in het neurochirurgisch pijncentrum dat zich in campus Salvator bevindt.

U dient zich aan te melden via de kiosk in de centrale hal.  Daarna dient u naar de kelderverdieping te gaan en volgt u de bewegwijzering Pijncentrum.  Gelieve u hier aan te melden op het secretariaat.

Facetinfiltraties

Inspuiting van de kleine wervelgewrichtjes thv de lage rug of de nekwervels.  Deze infiltraties worden toegepast bij chronische rug-of nekklachten.

Wortelinfiltraties

Inspuiting rond de zenuwwortel thv de rug of nek, al dan niet gecombineerd met facetinfiltraties.  Deze infiltraties worden uitgevoerd bij pijnuitstralingen naar het been of de arm, bijv. bij een discushernia.

Epidurale infiltraties

Inspuiting van een pijnstillend en ontstekingswerend medicament in het wervelkanaal (epidurale ruimte).  Deze infiltraties worden toegepast bij rug-en beenklachten, bijv. bij een vernauwing van het zenuwkanaal.

RF behandelingen

Radiofrequentiebehandelingen worden uitgevoerd als aanvullende behandelingen na facetinfiltraties.  Tijdens deze behandeling wordt door middel van warmte de pijngeleiding (wervelgewrichtjes) onderbroken.

PRF behandelingen

Gepulseerde radiofrequentiebehandelingen worden uitgevoerd als aanvullende behandelingen na wortelinfiltraties.  Tijdens deze behandeling wordt door middels van warmte de pijngeleiding (zenuwwortels) onderbroken.

Na bovenstaande procedures mag u niet alleen met de auto naar huis rijden!!